ÚJRA itt vagyunk!

2012.05.10. 09:22

"csak ültem csöndben, ő mondta-mondta-mondta én pedig egyre inkább kisiskolásnak éreztem magam, és már rég nem is bírtam figyelni mit mond... Csak azon gondolkodtam, hogy mondhatnám el finoman, hogy meg is értse, hogy ne így... nekem ne így...,  velem máshogyan érdemes beszél(get)ni..."

Kommunikációs tréning

nem csak keresztényeknek

 

Ha gyakran érzed, hogy

-nem vagy képes kimondani ami benned van/bánt,
- nehezen tudod megvédeni magadat, jogos érdekeidet, 
- vagy épp ellenkezőleg: szavaidat már keménynek érzed,
- megbántasz másokat, mégsem értenek meg:

Gyere el Te is !

 

Ahhoz, hogy értsük egymást, meg kell tanulnunk jól kifejezni magunkat,
pontosan és érthetően átadni azt, ami bennünk van, amit szeretnénk.
Az asszertivitás lényegében egészséges önérvényesítést,
én-kifejezést jelent. Erről, ennek technikáiról és buktatóiról szól
ez az egész napos tréning. Komolyabb témákkal, gyakorlatokkal -
de játékos, oldott formában.

Vezető: Bánki Lajos (Lala) - lelki gondozó, presbiter és
Portik-Bakai Melinda (Linda) - pszichológus, képződő pszichodramatista
Mikor: 2015. november 14. Szombat, 9.00-17.00 (ebédszünet 12-13)
Hol: Veres Pálné utca 10./ 1. em. (KIM iroda)
Cél: megismerd hogyan kommunikálsz bizonyos helyzetekben és képet kapj arról,
hogyan lehetsz kevésbé agresszív, vagy épp kevésbé passzív, azaz:  a s s z e r t í v

 A tréning idei kedvezményes költsége: 6000 Ft

(További adományokat szívesen fogadunk azok számára,
akik nem tudják a teljes összeget kifizetni.)

Jelentkezni az előleg - 3000Ft - befizetésével lehet; banki átutalással (emailben küldöm a számot).

Késett befizetés esetén (nov. 9 után), a tréning teljes összege 8000 Ft-ra ugrik.
A helyszínt béreljük, lemondás esetén sajnos nem tudjuk az előleget visszafizetni.
Az alkalmak 12 jelentkező esetén indulnak el, maximum fő: 16.

Jelentkezés után további tájékoztatót küldünk a részletekről,
ha bármilyen kérdésed van, fordulj bátran bármelyikünkhöz!
Mindenkit szeretettel várunk:

Linda:     lindkabogar@gmail.com    +36303936889   (MKPK flotta)
Lala:    bankilajos@gmail.com

ui. 2010 Október elején a Gospel Caféban is beszélgettünk a témáról,
ha bővebben érdekel, (egy órás műsor, kb. fél óra beszélgetés + fél óra zene) 

ITT meghallgathatod

És nézd meg a kommenteket alul! Résztvevőink írták.  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://asszertivitas.blog.hu/api/trackback/id/tr684382514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kérdezősködő 2012.11.04. 15:44:37

Asszertivitás? Az meg miamanó?

Ha tudod a válszt, akkor azért, ha nem, akkor meg azért szeretném figyelmedbe ajánlani a Bánki Lajos (Golgi vezető és lelkigondozó) és Portik-Bakai Linda (keresztény pszichológus) által vezetett 1 napos asszertív kommunikációs tréninget.

Én is részt vettem egyen, bár különösebb okát nem éreztem, csak kíváncsi voltam, magam hogyan állok a kommunikációval mint keresztény ember.

Bátran mondhatom, érdemes volt részt vennem, mert
a helyzetgyakorlatokon keresztül felismertem és kipróbáltam saját kommunikációmat
külső visszajelzéseket kaptam róla szakértőktől és a többi résztvevőtől, vagyis "az utca emberétől"
láttam, hogy nem vagyok egyedül azzal, hogy bizony van, hogy nehéz megfelelően kifejeznem magam
megtapasztalhattam mi is igazából az asszertivitás
két nagyon elkötelezett és empatikus vezető segített mindebben és
a legjobb az volt, hogy támpontokat adtak abban, hogy a Biblia hogyan értelmezi a helyes kommunikációt.
Sőt! A tanultakkal és megtapasztaltakkal felvértezve tudtam másoknak is tanácsot adni, amivel kapcsolatban nagyon pozitív visszajelzéseket kaptam :)

Ha te is szeretnéd kipróbálni vagy fejleszteni a kommunikációdat, csak ajánlani tudom!

szeretettel,
F.V.

kérdezősködő 2012.11.04. 15:48:45

Elmentem rá... mert szükségét éreztem
S csak ajánlani tudom mindenkinek.

Nemcsak a trénerek miatt, akik ügyesen és alázattal koordinálták a csoportot, hanem mert tényleg bátorságot adott az ott elvégzett gyakorlatok, szituációs játékok után Isten, hogy rálépjek az egészséges önérvényesítés mezejére. Már próbálgattam én ezt, de csúszós volt kissé a talaj és... vagy egy belső gát miatt vagy egy külső agresszív "másik személy" / környezet miatt, meg sem próbáltam kinyitni a szám, vagy ha kinyitottam nem éppen úgy történt, ahogy azt valójában szerettem volna.

Úgyhogy megérte ezt az egy napot odaszánni. Amúgy is nagyon rövid volt, egyöntetű véleményként úgy zártuk le a sok nevetéssel és feszült csendekkel is vegyes tréninget, hogy: "Bárcsak folytathatnánk...mééééég!!!"

Hogy miért? Nem azért mert annyira ismertük volna egymást (ffiak, nők, fiúk, lányok, házasok és egyedülállók,ja és egy jegyespár voltunk jelen), hanem mert a helyzetjátékok voltak nagyon is ismerősek, melyekben nap mint nap belekerülünk, vagy kerülhetünk...
S lám lám következő héten a munkahelyen 2 alkalommal is élesben gyakorolhattam az itt megszerzett drága tudományt :)
Hálás vagyok érte az Úrnak, hogy ilyen módon is folytatja bennem a jó munkát.

Csak a teljesség kedvéért az egyik esetben az Aljegyző asszonynak tudtam "Nem"-et mondani teljes higgadtsággal az amúgy is tornyosuló feladataim közepette, és magam is meglepődtem milyen természetességgel fogadta és ajánlott egy másik időpontot az "akkor-rögtön-máris-de nyomban!" helyett...

A másik eset pedig két idős kolleganő folytonosan rámzúduló intrikáinak és csípős félig vicces megjegyzéseinek befagyasztása volt, amikor kifejeztem feléjük, hogy ez számomra bántó ...és...a többi...
Nagyra meresztett szemekkel fogadták az új Évit, de tisztelettel ...s azóta csendben vannak és megy minden olajozottan a munkában... egy mindennapi csoda :)

Lehet, hogy ez sokaknak megy, mármint asszertivnek lenni - nekem tanulnom kellett és kell még most is...

Ahogy látom kis hazánkban inkább maradunk csendben és viseljük szótlanul a megaláztatásokat, vagy sértéseket, netán hagyjuk, hogy kihasználjanak minket (tisztelet a kivételnek, de a többségről beszélek korosztálytól függetlenül)...pedig vannak területek melyeket érdemes fejleszteni magunkban...hogy ne az egészségünk bánja később. (mondom ezt saját tapasztalatból)

Tehát, aki fejlődni vágyik e téren, lépje meg, legyen bátor és jelentkezzen! Nem fogja megbánni. Szeretettel ajánlom, pusztán az isteni fizetségért ;-)

Évi
süti beállítások módosítása